دکور ساز

وبلاگ شخصی یک دکور ساز است

دکور ساز

وبلاگ شخصی یک دکور ساز است

این وبلاگ , وبلاگ شخصی یک دکور ساز است

۹ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

کلیه چیزها درزمینه ی اقامت به سرزمیندانمارک


وضعیت جغرافیایی

این کشور، کم وسعت ترین کشور اسکاندیناوی است نصف اندازه Maine می باشد.

کشور دانمارک، ناحیه های کویر مانند و زمینهای پستِ شبه جزیره یولند را اشغال کرده است.

 این کشور واینکه از چندین جزیره در دریای بالتیک تشکیل شده است که دو تا از کلانترین جزیره ها آن، شیلند و فون است که کپنهاگ در جزیره شیلند قرارگرفته است.

 

تراکم جمعیت

این سرزمین تقریباجمعیتی بالغ بر 5,580,000 فرد دارامی باشد و 20% این مقدار در گپنهاگ سکونت دارند که پایتخت دانمارک است.

 دیگرشهرهای اصلی دانمارک ، عبارتند از: آرهوس، ادنسا و آلبورگ

 

عضویت در شینگن

این کشور عضو شینگن است که بدین وسیله به دارندگان ویزای شینگن امکان می دهد تا بین 26 کشور عضو ( اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، جزیره مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوانی، اسپانیا، سوئد و سوئیس) آن آزادانه در سفر باشند. پیمان شینگن که در 14 ژوئن 1985 امضاء گردید به کشورهای عضو امکان می دهد که به عنوان یک کشور واحد پیرامون سفرهای بین المللی عمل کنند و کنترلهای مرزی داخلی وجود نداشته باشد.

 

 وضعیت آب و هوایی

دانمارک از نظر آب و هوایی در منطقه ای واقع شده است که سه اقلیم اروپایی آنرا تحت تاتیر قرار می دهد ( باد شمالی، شمال را تحت تاثیر قرار میدهد؛ اقیانوس اطلس، غرب را تحت تاثیر قرار می دهد و اقلیم بری، شرق را تحت تاثیر قرار می دهد) . سرتاسر کشور دانمارک از آمیزه ای از این اقلیم های گوناگون بهره می برد. بطور کلی، بخشهای غربی کشور از اقلیم حاکم بر اقیانوس اطلس بهره می برند و قسمتهای شرقی، بیشتر تحت تاثیر اقلیم بری می باشند.

با وجود موقعیت شمالی این کشور، تغییرات آب و هوایی شدید نیست. آب و هوایی معتدل دارد و این آب وهوا به دلیل وزش بادهای غربی و دریاهایی است که تقریبا این کشور را به طور کامل احاطه کرده اند. ژانویه سردترین ماه سال است و گرمترین ماه سال نیز ماه اوت  می باشد. اگرچه در ماه ژوئیه شاهد گرمترین شبهای تابستان هستیم. از این رو، دامنه دمای روزانه از دو درجه سیلیسیوس در ژآنویه  تا بیست  درجه سیلیسیوس در اوت متغیر است و نیز دامنه دمای شبانه از -2.9 درجه سیلیسیوس در ژانویه تا 11.5 درجه سیلیسیوس در ژوئیه متغیر می باشد. در دانمارک، احتلاف زیادی در دمای شبانه و روزانه وجود ندارد ولی بادهای ناگهانی و تغییر مسیر باد می تواند سبب تغییر سریع دما و آب و هوا گردد. بر شدت بادها در زمستان افزوده می شود.

 

سیستم آموزشی

تحصیل در دانمارک برای افراد زیر 16 سال اجباری است و در مدارس دولتی یا خصوصی تدریس می گردد. . با این وجود، حدود 82% از جمعیت جوان این کشور نیز به تحصیلات خود در مقاطع بالاتر ادامه می دهند. آموزش " پایه"  پیش دبیرستانی نیز در همان نهادها در طی دوره ای اجباری تدریس می شود و در پایان آن نیز جهت احراز گواهینامه ، امتحانی برگزار می شود. دو گزینه در دوره دبیرستان قابل انتخاب می باشد. یک برنامه  سه ساله دبیرستان که جوانان را برای تحصیلات عالیه آماده می کند. در حالیکه آموزش و پرورشِ  فنی- حرفه ای، آنان را برای مشاغل خاصی آماده می کند. در مورد دوم، زمان دانش آموزان بین حضور در مدرسه و اشتغال به نسبت تقریبی 30:70 تقسیم شده است.

آموزش بزرگسالان برای مشاغل فنی –حرفه ای تحت نظارت دولت با سه هدف دنبال می شود. این آموزش با اهداف به رورآمد کردن تواناییهای فردی، تصحیح کمبودهای ساختاری و امکان رشد اشتغال صورت می گیرد. تقریبا ¾ میلیون بزرگسال دانمارکی خود به شکل سالانه از این سیستم بهره می گیرند.

در سطح آموزش عالی که دانشگاه شامل آن نمی شود، دوره های دوساله در رشته های تجاری و تکنیکی در دسترس می باشند که مبتنی بر آموزش فنی-حرفه ای می باشد. تحصیلات دانشگاهی متضمن چهار سطح است. کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتراها که خود بر دو گونه می باشند.

دانشگاه کپنهاگ که در اینجا به نمایش گذاشته شده است در سال 1479 تاسیس گردید. میانگین تقریبی دانشجویان آن 40,000  تن می باشد و تا 60% این جمعیت را زنان جوان تشکیل می دهند و در رتبه چهل و هفتم دانشگاههای برتر جهان قرار دارد.

 

سیستم بهداشت و درمان

عمدتا این سیستم از بودجه عمومی و از طریق مالیاتها اداره می شود و بیشتر خدمات آن نیز مستقیما توسط مقامات دولتی اداره می شود. استثنای قابل توجهی در مورد داندان پزشکی وجود دارد که به عنوان یک حوزه مجزا در نظر گرفته شده است و تنها بخشی از آن از بودجه عمومی تامین می شود. خدمات پزشکی نیز در بیشتر بخشها رایگان است. در حالیکه خدمات داندان پزشکی تا حد زیادی به طور مستقیم از طریق پول بیماران اداره می گردد.

الویت در دانمارک به دسترسی رایگان به بیشتر خدمات درمانی داده شده است بدون توجه به اینکه وضعیت اقتصادی فرد در چه سطحی می باشد. هر فردی که اقامت دائم در دانمارک داشته باشد، می تواند از خدمات سیستم بهداشت و درمان این کشور بهره مند گردد.

پزشکان عمومی در سیستم بهداشت و درمان دانمارک، مرکزیت دارند. این امر بدین دلیل است که پزشکان عمومی اولین رابط بین بیمار و سیستم درمانی هستند. مردم اول توسط پزشک عمومی خود معاینه می شوند و در صورت لزوم جهت معاینه و درمان پبش دکتر متخصص فرستاده می شوند.

 

اقتصاد

 این کشور اساسا قابلیت های کشاورزی دارد و همچنان از چشک اندازهای روستائی نیز بهره می برد. دانمارک پس از سال 1945 توسعه صنعتی یافت و تا سال 2006 حدودا 25% محصولات داخلی عمده و کمتر از 2% محصولات کشاورزی  را تامین می کرد ( دیگر صنعتهای سنتی دانمارک که ماهیگیری و کشتی سازی می باشند نیز کاهش یافته است ).خدمات مالی و دیگر خدمات ، خدمات تجاری،خدمات حمل و نقل ، بازرگانی و ارتباطات نیز اهمیت دارند.

کالاهای اساسی نیز از پرورش احشام اهلی( خوکها،گله های گاو،ماکیان )،کاشت محصولاتی که دارای ریشه خوراکی می باشند ( سیب زمینی، چقندر قند) و حبوبات ( شعیر، جو) تامین می گردد و ماهیگیری نیز صنعت پراهمیتی می باشد. دانمارک همچنین دارای یک ناوگان حمل و نقل تجاری بسیار بزرگ است. صنعتهای عمده دیگر نیز شاملِ فرآوری مواد غذایی( بویژه گوشت و محصولات لبنی) ، کشتی سازی و تولید آهن، استیل،فلزات غیر آهنی، مواد شیمیایی، تامین تجهیزات سیستم حمل و نقل و ماشین آلات، منسوجات، و وسائل الکترونیکی، مبلمان و دیگر محصولات چوبی ، آسیاب بادی، تامین مواد وابسته به صنعت داروسازی و تجهیزات پزشکی می باشند. محصولات فلزی نیز تقریبا به طور کامل از مواد خام وارداتی ساخته می شوند چون دانمارک منابع معدنی اندکی دارد. صنعت توریسم نیز در این کشور بسیار مهم است.

صادرات اصلی دانمارک ، مواد غذایی فرآوری شده، محصولات کشاورزی و ماشین آلات صنعتی، مواد دارویی، مبلمان و آسیاب بادی می باشند. واردات اصلی نیز شامل ماشین آلات، تجهیزات ماشین آلات، مواد خام، مواد شیمیایی، دانه و مواد غذایی و کالاهای مصرفی هستند. همتایان تجاری مهم دانمارک نیز آلمان، سوئد، انگلستان و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشند.

  • حسین اکبری

روش های کنترلی در کسب و کار الکترونیک


توصیه های کنترلی در تجارت انلاین


اکثر از افرادی که به سوی کسب و کارهای اینترنتی حرکت میکنندمی شتابند ، به دنبال یافتن توصیه هایی هدف مند و با بازدهی تاپ برای کسب و کارشان هستند. این افراد بااگاهی می فهمند که داشتن یک تجارت مناسب و عالی مستلزم داشتن استراتژی مناسب برای کسب و کار میباشد و در واقع این نکته را به خوبی دریافته اند که بدون یک استراتژی مدیریتی ، رسیدن به منفعت های مادی در تجارت الکترونیک امری محال است. برخی افراد نیز به دنبال معرفی کسب و کار از طریق طراحی وب سایت میباشند ، و مطالب مختلفی را نیز مطالعه میکنند ، مطالبی از تاثیر اسپم ها در کسب و کار اینترنتی تا استراتژی های مدیریتی برای کسب و کار خود زیرا آنها متوجه اهمیت شهرت کسب و کار در اینترنت شده اند. در واقع شاید میتوان گفت که اکثر افرادی که امروزه به صورت آنلاین کار میکنند ، به دنبال آشنایی با استراتژی های مدیریتی مناسب برای کسب و کارشان میباشند به همین دلیل  ما در این مقاله به اصلی ترین استراتژی های کسب و کارهای آنلاین میپردازیم.


بهبود فرآیندهای تجاری
هنگامی که استراتژی سازمان بر بهبود فرآیند های تجاری متمرکز است ، نقش استراتژی کسب و کار الکترونیکی باید بر کاهش هزینه ها و افزایش سرعت فرآیند های کسب و کار متمرکز باشد تا سازمان را به اهداف استراتژی خود نزدیک کند. در واقع این استراتژی به دنبال سود کمتر و مشتری بیشتر میباشد به همین دلیل هزینه های دریافتی کمتر از میانگین بازار بوده و به طبع آن میزان سفارشات بیشتر از رقبا.

ارتقای نو آوری
در این حالت استراتژی کسب و کار استفاده از فناوری برای خلق محصولات و خدمات جدید است . تشکیل پروفایل مشتری ، ارتباط بهتر با مشتری و اظهار نظر راحت تر مشتری درباره محصول از ابزارهایی است که به واسطه آن میتوان از طریق کسب و کار الکترونیکی به بهود ، نو آوری و تولید محصولات و خدمات جدید دست یافت. در این حالت وجود اطلاعات بیشتر و قرار داشتن در جریان تحول نظرات و نگرش های مشتریان به صورت بهنگام پتانسیل بسیار خوبی برای نوآوری در محصولات ایجاد میکند به همین دلیل یکی از پیشنهاد هایی که برای استفاده از فناوری اطلاعات در راستای توسعه نوآوری میشود ، ایجاد محصولات جدید است.

ارتباط بهتر با عرضه کننده و مشتری
این استراتژی برای تقویت ارتباط با عرضه کنندگان و مشتریان میباشد. در این حالت استراتژی بر بهبود کیفیت ، کیفیت محصولات ، مدیریت روابط با مشتری و مدیریت زنجیره عرضه متمرکز است. در واقع استراتژی کسب و کار الکترونیکی در این حالت به گونه ای است که با به اشتراک گذاشتن هزینه ها ، به اشتراک گذاشتن اطلاعات ، فعالیت های تبلیغاتی مشترک و برخی دیگر از ابزارهای بهبود تجاری زنجیره عرضه را یکپارچه و روابط با مشتریان را تقویت میکند

  • حسین اکبری

تصویربیانی چیست؟

اینفوگراف چیست؟

کلمه Info graphic خلاصه شده‌ای از Information Graphic است .امروزه اینفوگراف ها را بیشتر در اطراف خویش مشاهده می‌کنیم، کتاب‌های کودکان نقشه‌ها ، همه به گونه ای از اینفوگراف به عنوان یک ابزار کارا استفاده می‌کنند. ابزاری که 2 هدف کلی را درگیرمیکند:

•           کمک به نمایش سریع، واضح و زیبای ایده‌های پیچیده  در سفارش طراحی اینفوگرافیک انجام می شود

•           نشر اطلاعات و داده‌ها به صورت بصری و سهل‌الوصول  سفارش ساخت اینفوگرافیک شامل می شود

اینفوگرافیک ‌ها یا گرافیک‌های اطلاع رسان، نمایشگران تصویری اطلاعات و داده‌ها هستند. قیمت طراحی اینفوگرافیک یا طراحی و ساخت اینفوگرافیک نگاره‌ها در جاهایی که نیاز به توضیح ساده و یا سریع داده‌ها وجود دارد، استفاده می‌شوند . و معلوم می گردد برای سفارش طراحی اینفوگرافیک یا سفارش ساخت اینفوگرافیک دقت نمود

مغز ما علاقه زیادی به تحلیل و ذخیره اطلاعات به صورت بصری دارد. حتی ارتباط میان اشیا و اطلاعات را به شکل بصری ذخیره می‌کند نه لغوی.

  • حسین اکبری

 کارایی های تصویربیانی ها

کارایی های تصویربیانی ها:

در جهان کنونی که جهانی نادری تمرکز است، تصویر بیانی ابزاریمی باشدسریع و هوشمندانه برای انتقال مفهوم ها و اطلاعات. اینفوگرافیک یعنی صحبت‌کردن به زبانی قابل رویءت یا زیباسازی داده‌ها.اینفوگراف نهان‌ها را آشکار می‌سازد. پیچیدگی‌ها را توضیح می‌دهد. ابهامات را روشن می‌سازد.

اینفوگرافیک ها از ابزارهای خوب ایجاد ارتباط و ارایه اطلاعات به کاربران هستند, اینفوگرافیک ها باعث می شوند تا متن های پر از ستون و ردیف با ارقام های نجومی و عجیب و غریب و در نهایت با سفارش طراحی اینفوگرافیک یا سفارش ساخت یک اینفوگرافیک مطلبی خسته کننده تبدیل به اطلاعات کاربردی و جالب با ظاهری زیبا وخوانا در اینفوگرافیک بشوند.

  • حسین اکبری

صفحه نمایش چیست وآموزش تعمیرات مانیتور   ؟


مانیتور پرکارگیر‌ترین دستگاه خروجی بوده که از این وسیله برای نمایش اطلاعات استفاده می شود و حاوی انواع مختلفی است . یک صفحه نمایش مثل تلویزیون ها می تواند رنگی یا تک رنگ باشد . در فضای Dos معمولا صفحه‌های نمایش }حاوی |دارای} 25 سطر و 80 ستون می باشندو در هر ستون یک کاراکتر تایپ می‌شود . آموزش تعمیرات مانیتور    وقتی اطلاعات از طریق صفحه کلید وارد کامپیوتر می‌شوند، در صفحه نمایش ظاهر می‌گردند تا از صحت آنها اطمینان حاصل شود . بعضی از کامپیوترهایی که مانند Labtop ها قابل حمل یا Portable هستند دارای نوعی صفحه نمایش به نام صفحه نمایش تخت می باشند . در این نوع کامپیوترها، میزان مصرف برق از درجه اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا این کامپیوترها معمولا در مکانهایی که امکان دسترسی به برق نیست کار می‌کنند و صرفه‌جویی در مصرف برق در آنها بسیار حائز اهمیت می باشد.

کلیه تصاویر، اعم از کاراکترهای گرافیکی، حروف، ارقام و علایم ویژه و تصاویر گرافیکی به وسیله نقاط کوچکی به نام Pixel ساخته می‌شوند . کیفیت تصاویر، در درجه اول به طراحی قطعات الکترونیک و در درجه دوم به اندازه و تراکم نقاط، که اصطلاحا به آن تفکیک‌پذیری صفحه نمایش یا Resolution گفته می‌شود، بستگی دارد. کلیه کاراکترها در محدوده معینی از نقاط تعریف می‌شوند که به آن ماتریس‌کاراکتر گفته می‌شود. ماتریس‌کاراکتر مجموعه‌ای از نقاط روشن و خاموش در صفحه نمایش می‌باشد که به هر یک از این نقاط، همان پیکسل می‌گویند. هر چه تعداد پیکسل‌های موجود در ماتریس‌کاراکتر بیشتر باشد، وضوح تصاویر و کاراکترها نیز بیشتر خواهد بود. مانند 600 ×800 پیکسل یا 768×1024 پیکسل.

مانیتورها در چند دسته تقسیم‌بندی می‌شوند:

1- مانیتور های لامپ تصویری یا CRT
2- مانیتور های LCD
3- مانیتور های LED

 

  • حسین اکبری

طراحی دکوراسیون یشمی غیر طبیعی!

|لازم نیست درختچه ها| سبزها| گل ها }  فسفری پرورش دهید تا نمایی از باغچه در خانه برقرار کنید . با دستمال هم می توانید این کار را انجام دهید. تنها همین بس است اندکی سلیقه به خرج دهید و در و دیوار اتاق را شبیه باغچه کنید. این خلاقیت به آب و نور مستقیم یا غیر مستقیم آفتاب نیازی ندارد. حتی توجه دایمی شما را هم نمی طلبد. یک بار انجام می دهید و یک عمر استفاده می کنید. اکنون با خود می گویید این چگونه باغچه ای است؟ باغچه پارچه ای.

مریم گلی
این طرح مریم گلی روی پارچه تا حدی فرم هندسی دارد اما همچنان نمایی از طبیعت را به رخ می کشد و می توانید برگ های آن را با همه وجود حس کنید.

دکوراسیون طبیعی, دکوراسیون سبز خانه


طرح لِمون گراس
لِمون گراس، نوعی علف است که در کشور هند رشد می کند و برگ های آن عطر لیمو دارند. این طرح کاملا حس طبیعت را داخل خانه می آورد و شاید بتوانید عطر لیمو را هم در فضا استشمام کنید!

دکوراسیون طبیعی, دکوراسیون سبز خانه


طرح لِمون گراس
این طرح نیز ترکیب بندی دیگری از لمون گراس است که مجموعه هنری «دورالی» آن را خلق کرده است. می توانید از این طرح برای کوسن یا طرح مبلمان اتاق خود بهره بگیرید و از زیبایی آن لذت ببرید.

دکوراسیون طبیعی, دکوراسیون سبز خانه


طرح چسب دیواری
چسب دیواری، گیاه فوق العاده زیبایی است. به ویژه انواع هفت رنگ آن که دیگر حرف ندارند. در روزهای سرد پاییز، این چسب ها روی دیوار حیاط همچون تابلوی زیبای نقاشی هستند که از دیدن آنها سیر نمی شوید. برای اینکه آنها را داخل خانه هم داشته باشید و البته نگران خانه کردن مارمولک ها در میان برگ های آن نیز نباشید، کافی است طرح آن را روی پارچه چاپ کنید.

دکوراسیون طبیعی, دکوراسیون سبز خانه


برگ انجیر
این طرح زیبا، حس کاملا طبیعی به انسان می دهد. برگ های زیبا و تیره و روشن این طرح نمای کاملی از طبیعت است. بالشتی را تصور کنید که این طرح زیبا روی آن چاپ شده است!

دکوراسیون طبیعی, دکوراسیون سبز خانه


سبز تیره مردابی
این رنگ خالص سبز که همچون مردابی عمیق و مخملین است کاملا بوی برگ و خزه را به انسان منتقل می کند. این رنگ را می توانید با یک کاناپه آبی تیره یا سورمه ای جفت کنید تا ترکیبی از رنگ های طبیعت را در اتاق نشیمن خود داشته باشید.

دکوراسیون طبیعی, دکوراسیون سبز خانه


نعنا
این طرح کمی قدیمی به نظر می رسد و شاید شبیه آن را در خانه و آشپزخانه مادربزگ هایمان بتوانیم پیدا کنیم. اما برای بالشتکی که روی صندلی می گذاریم، بسیار مناسب است.

دکوراسیون طبیعی, دکوراسیون سبز خانه


چمن
اشکال هندسی کوچک، زیبایی خوبی دارند. به ویزه اگر این طرح ها را به شکل عناصر طبیعت بسازیم که زیبایی دوچندان پیدا می کنند.

دکوراسیون طبیعی, دکوراسیون سبز خانه


بته جقه
این طرح برای رومیزی یا نیم پرده های آشپزخانه مناسب است. این طرح که می توان به آن طرح درخت چای هم گفت، زیبایی سنتی را به اتاق هدیه می کند.

دکوراسیون طبیعی, دکوراسیون سبز خانه


گیاه نیل‌زا
از دیگر طرح های طبیعی برای پارچه های خانه باید به  گل های زیبای نیل‌زا اشاره کرد. این گل ها با رنگ آبی نیلی و برگ های سبز روی پارچه نخی سفید، حس آرامش را به انسان منتقل می کنند.

دکوراسیون طبیعی, دکوراسیون سبز خانه


آبی دریا
برای الهام از طبیعت لازم نیست فقط به سراغ گل و گیاه بروید، آبی دریا نیز نمایی از آرامش دایمی است. الهام از رنگ دریا روی پارچه مخملی یادآور لطافت آب است.

دکوراسیون طبیعی, دکوراسیون سبز خانه


گل زعفران
زعفران یکی از پرکاربردترین گل ها در ایران است. پرچم های گران قیمت این گل علاوه بر رنگ خوب، عطر فوق العاده ای هم به غذا می بخشد و باعث شادابی انسان می شود. چه خوب که از این گیاه برای طراحی پارچه های خانه استفاده و لبخند را به لب های اعضای خانواده هدیه کنیم.

دکوراسیون طبیعی, دکوراسیون سبز خانه


گل های خیالی
گاهی می توان با تخیل خود گیاهی ترسیم و در دنیای واقعی آن را روی پارچه های مختلف خانه چاپ کرد. این گل های آبی که به طور بسیار منظمی در کنار یکدیگر چیده شده اند، تخیلات هنرمندی به نام «مالی شاک» است.

دکوراسیون طبیعی, دکوراسیون سبز خانه


گل های لیمو
گل های آبی و سبز لیمو که باز از تخیلات «مالی شاک» است و گویا گل های سبز لیمو در برگ های آبی رنگ در حال رقص و شادی هستند. این طرح، حس طراوت و شادی دارد.

دکوراسیون طبیعی, دکوراسیون سبز خانه


بید مجنون
آویزان بودن شاخه های بید مجنون، سایه دلچسب زیر شاخه ها همه بر زیبایی این درخت می افزایند. این درخت که هر چه کهن سال تر می شود بیشتر بر زمین سایه می گستراند را می توانید روی پارچه های مختلف خانه خود همیشه زنده داشته باشید. این پارچه با الهام از شاخه های درخت بید و گل های زیبا طراحی شده است.

دکوراسیون طبیعی, دکوراسیون سبز خانه


شاخه های آویزان
آویزان بودن شاخه های گیاهان مختلف را می توانید روی پارچه های نخی سفید به نمایش بگذارید.

دکوراسیون طبیعی, دکوراسیون سبز خانه


نیلوفر آبی
نیلوفر آبی فوق العاده زیبا است. گل های زیبای صورتی که روی برگ های بزرگ روی سطح آب قرار دارند، واقعا هیجان انگیز هستند. برای اینکه این زیبایی که همه جا نیست را در خانه خود داشته باشید، می توانید طرح برگ ها و گل های آن را روی پارچه های خانه چاپ کنید.

دکوراسیون طبیعی, دکوراسیون سبز خانه


کیوی
این طرح ملهم از میوه کیوی و رنگ فیروزه ای است که گروه طراحی «گالرایث و پاول» آن را خلق کرده اند.

دکوراسیون طبیعی, دکوراسیون سبز خانه


کوه
این طرح زیبا ترکیبی از کوه های کنار هم است که استواری و عظمت کوه را به نمایش می گذارد. آن را به کاج مطبق هم می توان تشبیه کرد.

دکوراسیون طبیعی, دکوراسیون سبز خانه


بالنگ
رنگ زرد بالنگ در ترکیب طرح هندسی از برگ ها و گل های متنوع، تفاوت ویژه ای با دیگر طرح های پارچه دارد.

  • حسین اکبری


خطرناک‌ترین جزیره کره خاکی کجاست؟


ساحل با نام «ماهو» که درناحیه ی «سنت مارتین» کشورهلند قرار دارد ، خطرناک‌ترین ساحل جهان را دارد و به دلیله زیبایی و جذبه های خاصش، مورد توجه جهان گردان می باشد . ساحلی که نه به خاطر زیبایی ساحلی بلکه به دلیل واقع شدنش در کنار فرودگاه بین‌المللی پرنسس جولیانا در بین توریست‌ها بسیار معروف شده است.

 

گردشگرانی که گذرشان به این ساحل می افتد، می بینند که هواپیما درست از ده متری بالای سرشان عبور می‌کند و احتمالا تصویرهایی از جزیره سریال لاست را برایشان تداعی می کند! همین ویژگی باعث شده که توریست‌های زیادی به این ساحل که در جزایر آنتیل هلند در دریای کارائیب واقع شده وارد شوند.

 

 

خطرناک‌ترین ساحل دنیا کجاست؟

 

 

دلیل ساخته شدن فرودگاه در نزدیکی این ساحل آن است که زمین قسمت شرقی‌ جزیره سنت مارتین تپه مانند و نا هموار است، به همین دلیل چاره ای جز ساخت فرودگاه در در قسمت غربی جزیره نبود. اما این اتفاق خیلی هم بد تمام نشد چون هواپیما‌ها مجبورند از قسمت غربی جزیره‌ با ارتفاع 10 تا 20 متر از روی ساحل عبور کنند و منحصر به فردترین تفریح ترسناک دنیا را برای گردشگران عشق هواپیما فراهم آورند!

 

فرودگاه پرنسس جولیانا آنقدر به ساحل نزدیک است که تابلوی پرواز آن به راحتی از داخل رستوران های ساحلی دیده می شود و مردم تمام مکالمات برج مراقبت و خلبان ها را از رادیوی محلی می شنوند.

اگرچه ویژگی‌های این ساحل، بسیار جذاب است، اما نباید از تابلو‌های «خطر مرگ» که در نقاط مختلف ساحل «ماهو» نصب شده اند غافل شد، زیرا باند فرودگاه بین‌المللی «جولیانا» که در جوار ساحل بنا شده، فقط 2180 متر است و هواپیماها مجبور هستند برای برخاستن از آن بیشتر از حد به ساحل نزدیک شوند، بنابراین با پرواز هواپیما و صدای گوشخراش آن، بی‌باک‌ترین گردشگر نیز به وحشت می‌افتد. مهم ترین خطر این ساحل آن است که خیلی از گردشگران با شدت بادی که از برخاستن هواپیما ایجاد می شود، از ساحل به داخل آب کشیده می شوند یا در آب دچار یک پیشروی غیر عادی و خودناخواسته خواهند شد که ممکن است باعث مرگ افراد شود. به همین دلیل، مسئولان فرودگاه مدام در حال تذکر دادن به گردشگران بی دقت هستند.

 

 

خطرناک‌ترین ساحل دنیا کجاست؟

 

 

این ساحل با شن سفید پوشیده شده و به دلیل فرسایش بادی ناشی از برخاستن هواپیماها، فاقد پوشش گیاهی است. دریاچه هم به دلیل شرایط جوی خاصی که به منطقه حاکم است، امواج بلند اقیانوسی دارد که به گردشگران فرصت خوبی برای موج سواری و اسکیم بوردر می دهد.

 

این ساحل در سال 2008 مورد هجوم طوفان omar قرار گرفت و بخش مهمی از تاسیسات تفریحی آن تخریب شد. یک سال بعد، در حالی که این تفرجگاه ها دوباره بازسازی شده بودند، طوفان دیگری آمد که باز نواحی دیگری از ساحل را تخریب کرد. در حال حاضر بعضی از قسمت های این ساحل هنوز در حال بازسازی هستند.

  • حسین اکبری

یادگیری ریپری کردن موبایل این بخش cpuموبایل :
آشنایی با cpu و عملکرد cpu در کامپیوتر و انالیز پردازشگر بعنوان پردازنده مرکزی رایانه و آشنایی کلی با سی پی یو و واحد پردازشگر اصلی کامپیوتر

Cpu یا همان واحد پردازشگر مرکزی (Central Processing Unit) اصلی ترین سخت افزار کامپیوتر به حساب می آید. آموزش تعمیرات تلفن همراه   بارزترین ویژگی آن انجام محاسبات منطقی و پردازش اطلاعات است. عملکرد تمامی پردازنده ها فارغ از نوع و نسل آنها شامل موارد زیر است.

در تعیین و طبقه بندی CPU ها پارامترهای مهمی از جمله : cache  ، Data Bus ، Address Bus ، فرکانس کاری در نظر گرفته می شود که هرچه موارد گفته شده بالاتر باشد نشاندهنده کارایی و قدرت بالاتر پردازشگر است.

این قطعه بر روی مادربورد کامپیوتر شما نصب می شود ولی به راحتی قابل دیدن نیست زیرا در کامپیوتر های شخصی خانگی ( PC ) باید درب کیس را باز کرده سپس فن بزرگ خنک کننده به همراه سیمهای متصل به آن را نیز جدا کرده تا بتوان این قطعه کوچک مربعی شکل را دید.

این قطعه کوچک که ابعاد آن حدود دو اینچ مربع است تقریباً دارای چند میلیون ترانزیستور (در مدلهای جدید) است به همین دلیل از پیچیده ترین و در عین حال حساس ترین قطعات سخت افزاری محسوب می شود.

این قطعه تمامی پردازشها را زیر نظر دارد و اینطور می توان گفت که عملکرد تمامی سخت افزارها را مدیریت و نظارت می کند. اطلاعات از طریق محل اتصال CPU به Motherboard وارد آن شده ، تحلیل ها و محاسبات انجام می شود ، و در آخر اطلاعات مربوط به هر بخش به همانجا فرستاده و عملکرد آن کنترل می شود.

پیش تر در مورد اینکه اطلاعات CPU از حافظه Cache و RAM تأمین و در دسترس قرار می گیرند صحبت کردیم. همانطور که می دانید با پیشرفت تکنولوژی و علوم نانو ، سازندگان CPU ها ،  پردازنده های چند هسته ای طراحی کردند که امکان انجام محاسبات را بطور موازی داراست

 

  • حسین اکبری

آبگیری  به اسم کیو درناحیه ایست و ویژگی های ای ن دریاچه به چه شکل است ؟

دریاچه ای  به نام کیو وجود دارد که هر زمان ازسال دیدنی می باشد از فصل زمستان خنک نیز خبری نمی باشد ، مدت ‌هاست که هوا رو به گرمی می تازد . فصل بهارش شم طراوت می‌دهد. گرمای تابستانش زیر خنکی سبز درختان و آوای پرندگان مثل یک خواب رویایی می‌ماند.

 

کیو با لهجه مردمانش، یعنی لهجه لری خرم‌آبادی‌ها به معنی کبود و آبی است. دریاچه‌ای زلال و نیلگون که آسمان را در خود به تصویر می‌کشد و تقدیم نگاه رهگذران می‌کند. آیینه‌ای آبی و نیلی در مساحتی هفت هکتاری و عمقی که بین سه تا هفت‌متر نوسان دارد. زیبایی بی‌بدیل این آبی آرام که آن را در شمار یکی از منحصربه‌فردترین و زیباترین دریاچه‌های استان لرستان قرار داده، سالانه گردشگران زیادی را مهمان زیبایی‌های خود می‌کند. شاید بتوان ادعا کرد که آبی‌ترین دریاچه کشور را باید در لابه‌لای درختان سبز در سبز این بخش از خرم‌آباد در مرکز لرستان یافت.


کیو با لهجه مردمانش، یعنی لهجه لری خرم‌آبادی‌ها به معنی کبود و آبی است. دریاچه‌ای زلال و نیلگون که آسمان را در خود به تصویر می‌کشد و تقدیم نگاه رهگذران می‌کند

 

کیو، زاده چشمه‌ساران جوشان است؛ چشمه‌های آهکی که در محدوده شهر خرم‌آباد می‌جوشند. چشمه‌هایی که کیو را رنگی چنین آرام می‌دهند در زیر دریاچه قرار دارند. چشمه‌های مادر، فصلی‌اند. منبع این چشمه‌ها آن‌طور که کارشناسان می‌گویند «سیفونی» است و هر زمان که آب چشمه‌ها افت می‌کند، این سیفون نمی‌تواند آب را بیرون بدهد و دریاچه در خوابی عمیق فرو می‌رود تا دوباره خنکای آبی خروشانی، او را از خواب برهاند و خود خواب را از چهره یک شهر بزداید. بسته به گشاده‌دستی آسمان دارد؛ باران بیاید، دریاچه پرآبی را به ماه‌ مهر می‌کشاند. باران نیاید دریاچه خردادماه دامن برمی‌چیند. چشمه دریاچه کیو چهار فصل نیست، می‌آید و می‌رود. گاهی هم آن‌قدر خشک می‌شود که کاملا مأیوس"‹ات می"‹کند.

 

دریاچه ای به نام کیو

 

هیاهوی زندگی


صدای هیاهوی کودکان و نوجوانان بر فراز بلندترین چرخ و فلک شهربازی کیو که به گوش می‌رسد یعنی به نزدیک دریاچه کیو رسیده‌ایم. برای رسیدن به این پهنه آبی زیبا باید از زیر چتر سبز درختان بلند اطرافش بگذریم با نوای یکریز گنجشکانش. مسیر رسیدن به دریاچه و شهر بازی «کیو» پر از دستفروش‌هایی است که خوردنی‌های فصل را می‌فروشند؛ گاهی چغاله بادام فصل بهار را و گاهی لواشک و آلوخشک تابستان را.

 

اینجا هر فصلش دیدنی است. از زمستان سرد و برف‌نشین هم که خبری نیست، سال‌هاست که هوا رو به گرمی می‌رود. بهارش بوی طراوت می‌دهد. گرمای تابستانش زیر خنکی سبز درختان و آوای پرندگان مثل یک خواب رویایی می‌ماند. پاییز برگ‌ریز رنگ‌ریزش، همگام با صدای برگ‌هایی شنیده می‌شود که پارک کیو را فرشی سرخ و نارنجی کرده‌اند. جنگل‌های اطراف پارک همیشه پر از مهمان است؛ حالا یا خرم‌آبادی‌اند یا مهمانی که برای دیدار از شهر تاریخی خرم‌آباد آمده‌اند؛ یا قصد خوزستان دارند و از دل لرستان می‌گذرند.
مدت‌هاست که کیو شناگر به خود ندیده، مگر که شناگر قابلی باشد، وگرنه نگهبانان از شناکردن جلوگیری می‌کنند. قایق‌های پدالی را هم بدون جلیقه نمی‌توان سوار شد، یعنی نباید سوار شد

 

دریاچه تجربه و خاطره‌های تلخ هم برای دوستدارانش آفریده است. شاید هم تقصیر از آنهایی است که بدون اینکه پیچ و خم دریاچه را بشناسند یا با زبان دریا آشنا شوند، بی‌هنگام دل به موج‌هایش داده‌اند و هرگز برنگشته‌اند. دریاچه رفتار غیرمنتظره زیاد دارد. مختص کیو هم نیست، همه دریاچه‌ها و دریاها رفتارهای غیرمنتظره دارند. اگر نشناسیم و با آنها یکی نشویم، ممکن است خاطرات به کابوسی تبدیل شود. همانطور که تا حالا شده ‌است.

 

مدت‌هاست که کیو شناگر به خود ندیده، مگر که شناگر قابلی باشد، وگرنه نگهبانان از شناکردن جلوگیری می‌کنند. قایق‌های پدالی را هم بدون جلیقه نمی‌توان سوار شد، یعنی نباید سوار شد. همه عمق دریاچه را هم نمی‌توان کاوید. به یک نقطه که می‌رسیم باید برگردیم. تا وسط دریاچه بیشتر اجازه نداریم پیش برویم. هستند البته مسافران ماجراجویی که چشم نگهبانان دریاچه را دور می‌بینند و دلی به دریا می‌زنند، اما خطر هیچ وقت خبر نمی‌کند. بهتر است کسی که با دریاچه آشنا نیست، چم و خمش را نمی‌داند، آن‌قدر که رازی میان آن دو نماند از محوطه مشخص شده دور نشود.

 

 

دریاچه ای به نام کیو

 

 

دریاچه پرندگان

 

کیو فقط جای تفریح نیست، محل زندگی است. زیستگاه مهمی برای آبزیان و پرندگان بومی و مهاجر که پس از بال‌زدن‌های بسیار، خستگی خود را زیر چتر سبز درختان اطراف دریاچه می‌کشانند، روی شاخه‌های آنان لانه می‌سازند و در سایه‌سارشان زندگی می‌کنند. دریاچه کیو برای پرندگان بومی و مهاجر گشاده‌دستی زیادی دارد، آن‌قدر که بعد از تالاب‌های «پلدختر»، یکی از زیستگاه‌های پرندگان مهاجر در استان لرستان به شمار می‌رود.

 

آرامش آبی‌ دریاچه‌ای غنی از لحاظ مواد غذایی، پرندگان مهاجری چون اگرت‌ها را به سوی خود می‌کشاند، اگرت‌ها که از راسته لک‌لک‌سانان‌اند، دریاچه را سنگ صبور خود می‌دانند که به گفته پرنده‌شناسان با تولید چنین صدایی از خود، انگار در حال غر زدن هستند. اگرت‌ها با گردن دراز و پاهای بلندشان در میان گل و لای ساحل دریاچه به دنبال آبزیان می‌گردند. گویی با اکراه پاهای درازشان را از آب و گل بیرون می‌کشند و دوباره در آب فرو می‌برند. پرهایشان از ابتدای تولد سفید است.

 

 

دریاچه ای به نام کیو

 

 

 

این پرنده دارای پرهای زیبای زینتی هم است. برای اینکه بتوان از نزدیک به تماشای زیبایی‌اش نشست باید آرام بود. اگرت‌ها اجتماعی‌اند و آشیانه‌های خود را به صورت کلونی و اغلب در کنار دیگر پرندگان آبزی روی درختان یا درختچه‌ها می‌سازند. امنیت آنها را نباید به‌‌هم زد وگرنه ممکن است بروند و هرگز برنگردند. دریاچه پر از حشرات، دوزیستان و ماهی‌ها‌یی‌ است که غذای اگرت‌ها را تشکیل می‌دهند. کیو مهمان مهاجر دیگری هم دارد «ماهی‌خورک ابلق» که دریاچه کیو را خانه آرامش خود می‌داند.

 

 

دریاچه ای به نام کیو

 

 

در کنار آرامش دریاچه کیو که بازدیدکنندگانش را هم در بر گرفته، شهربازی کیو قرار دارد با چرخ و فلک‌هایی که شهر باستانی خرم‌آباد را به یک چرخ در دلت می‌نشاند. می‌رویم و می‌آییم و باروهای قلعه ساسانی فلک‌الافلاک را از دور به تماشا می‌نشینیم. شهربازی در دست کودکان است و نوجوانان. پدر و مادرها در میان سبزه‌ها و در سایه‌سار درختان به نظاره بازی کودکان نشسته‌اند که در میان بازی زخم نخورند. شهربازی رستوران هم دارد که مسافران گرسنگی را رفع کنند.

 

  • حسین اکبری